PRAKTISCHE INFORMATIE

Wie kan de gezelschapsspelen en hulpmiddelen ontlenen?

De uitleendienst stelt voor iedereen materiaal ter beschikking, maar geeft voorrang aan zorgorganisaties en studenten van Howest.

Hoe kan ik een gezelschapsspel en/of hulpmiddel reserveren?

De vastlegging van het uitlenen van 3D-geprinte hulpmiddelen en gezelschapsspelen gebeurt via e-mail naar uitleendienst.ergotherapie@howest.be en is slechts definitief na de bevestiging via e-mail. Op de pagina van reserveren vindt u een instructievideo hoe u een gezelschapsspel of hulpmiddel kan ontlenen.

Waar kan ik de gereserveerde spelen en/of hulpmiddelen afhalen?

De gezelschapsspelen en hulpmiddelen zijn te vinden op het volgende adres: Sint-Martens-Latemlaan 1B, 8500 Kortrijk. Wanneer u bent aangekomen op de campus Penta, gaat u naar het staflokaal van ergotherapie Daar zal een medewerker van de uitleendienst u verder begeleiden. U kan indien nodig de weg vragen aan de balie.

Wanneer kan ik de gereserveerde spelen en/of hulpmiddelen afhalen?

Op afspraak met de medewerker van de uitleendienst hulpmiddel komen afhalen op de campus Penta.

Hoeveel spelen kan ik tegelijkertijd ontlenen?

U kunt maximaal 3 materialen van de uitleendienst (gezelschapsspelen of hulpmiddelen) uitlenen voor eenzelfde uitleentermijn.

Hoeveel kost het om een gezelschapsspel en/of hulpmiddel te ontlenen?

Het uitlenen van een gezelschapsspel of hulpmiddel is gratis.

Hoe lang mag ik een gezelschapsspel en/of hulpmiddel uitlenen?

De uitleentermijn bedraagt maximum 4 weken (vanaf de eerst volgende woensdag na de reservatie, tot de woensdag 4 weken later).

Kan ik een gezelschapsspel en/of hulpmiddel verlengen?

U kunt 1 maal uw hulpmiddel/gezelschapsspel verlengen voor opnieuw 4 weken. Het verlengen gebeurt via e-mail uitleendienst.ergotherapie@howest.be en is pas geldig na een bevestigingsmail.

Wat moet ik doen bij schade en/of verlies van een gezelschapsspel en/of hulpmiddel?

Beschadiging of verlies van materialen moet altijd gemeld worden. Beschadigde materialen dienen in de staat waarin ze zich bevinden teruggebracht te worden. Eventuele herstellingen worden uitgevoerd door Howest en worden in rekening gebracht van de ontlener. De kost zal in overleg bepaald worden aan de hand van de herstellingskosten.

Voor meer informatie over de praktische zaken van de uitleendienst kunt u een kijkje nemen naar het reglement onder de pagina 'Contact'.